fredag 29 augusti 2014

Smutsen. Trasorna. Orenheterna



En läsare skrev till mig att min novell i antologin "Mörkerseende" "stack verkligen ut i mängden med ett originellt upplägg. Och sen skriver du ju förbannat bra också. Snuskigt, skitigt och närgånget"

Om jag skulle vara som det jag skriver så hade jag varit en frånstötande person. En otvättad gris som kladdade på andra och blåste min stinkande andedräkt i deras ansikten.

Får mig att tänka på bloggaren Metroyx:
"Den är äcklig, jag kände mig nästan i behov av en dusch efter att ha läst den."

Feuerzeug:
"Den grundläggande frågeställningen, karaktärernas komplexitet, människoöden, intima möten. Obehaglig närhet."


In another library:
Berättelsen är köttig, kladdig, mörk och för nära inpå, både i språk och handling. Den värjer inte undan för verkligheten, hur smutsig eller otrevlig den än är.

Skuggornas bibliotek
"På sätt och vis kan det kännas befriande att läsa om miljöer där inte allting är så välpolerat och tillrättalagt, men jag kan tycka att det blir litet väl mycket av det här på sina ställen i boken."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar